fredag 15. juni 2007

Eg e sporty!

I går Torsdag den 14 juni klokken 10:00 fikk eg vite at eg ikkje kom opp i eksamen. Eg var jo mer eller mindre glad for det, men siden eg ikke kom opp så hadde jo jobben funnet ut at eg måtte eg jobbe Torsdag, Lørdag, Søndag og Mandag. Så ca. klokken 11:00 på Torsdagen begynte eg på jobb og slet meg gjennom 12 timer med arbeid og punchet meg ut klokken 23:00 var døds sliten og trøtt. Eg satt meg på bussen som skulle kjøre meg til Rødland, men etter ca en halv time på bussen så klarte hodet mitt og produsere den dummeste ideen noen sinne! Siden eg ikkje har fri vilje så må jo eg gjøre som jærnen min sier så eg gikk av på Ostereidet som ligger EN MIL fra Rødland og begynte og jogge hjem. For dokkar som såg meg i går så hadde eg jakke, genser og en TUNG sekk på meg. Kondisen min slo inn med en gang og eg pustet og peste, men når eg var ca halveis hjemme så kom pappa kjørende i mot meg for og hente meg, men det var da jærnen min produserte den andre dummeste ideen noen sinne.. jada eg slengte sekken og jakken fra meg i bilen og ba han kjøre hjem igjen for eg skulle klare det! Eg hadde bestemt meg for og klare det på under en time. Det var jo masse spennende og se på når eg jogget. Blant annet så fant et par ti flaggermus ut at joda vi flyr rett over hodet på Aleksander en stund vi bare for og plage. Jaja eg jogget no videre og etter en stund så begynte ett lite Piggsvin og løpe ved siden av meg, og det såg passe dumt ut for og si det sånn! Men etter noen min med meg som ler av kor dumt det ser ut med et piggsvin som jogger ved siden seg så tror jeg Piggsvinet fikk nokk for det tok av til en annen vei til høyre i et kryss og eg forsatte rett fram. Ikkje lenge etter så kom eg til det stedet eg hadde kræsjet i en Hjort og du kan tro eg løp for forbi der ja! Heldigvis traff eg ikkje på noen Hjort denne gangen, men det var en stoor ugle som satt og stirret på meg på toppen av en lyktestolpe og når eg løp forbi så vrengte den hodet 180 grader etter meg.. kjempe tøft! Eg løp no videre og konsentrerte meg med og ikkje dø, men etter en stund så flyr den svære uglen rett over hodet på meg og eg var sånn ca. sikker på eg skulle dø då! Men det gikk no bra for eg klarte og komme hjem på kortere tid enn eg hadde hatt som mål! Eg tenkte eg skulle prøve og komme hjem på under en time og eg kom hjem etter ca 50 min.! Så ikkje kom her og si at eg e lat!! Eller no kan du egentlig si det for eg har gangsperr i hver eneste muskel i hele kroppen no.. når eg går ser det ut som eg har opperert ut alle leddene mine..:P Går som en stokk! Men men det blir veldig gøyt og gå sånn på jobb i morgen!


12 kommentarer:

HanneK sa...

EG LEEER av deg! har du fått en liten "jærneskade" (ser du har lært å skrive riktig av Maria ja :p ) eller bare virker det sånn?
Ute på landet e det mye action skjønner eg, nesten mer å være redd for der enn i byen :O
Det ee så evig tidi, ser for meg deg jogge med den proppete og firkantete sekken eg var så flink å pakke for deg.. HAH!

Kebab sa...

Eg vil helst ikkje ha noen klager på min rettskrivning...:P Når eg skriver så bare skriver eg det sånn som eg ville ha sagt det og eg skrive fort så gidd ikkje og viske eller og tenke over kordan eg skreve det.. hehe men altså jah eg har jo div. ryggskader etter den turen, men når gangsperren har gitt seg så må eg ta en tur til og se om eg en gang kan ta turen uten og se ut som en tilbakestående elg dagen etter. =)

Kamelon sa...

Du er så flink at, men det har eg jo allerede sagt til deg. Morsomt å lese ka du opplever i hverdagene, for du skriver så levende at en kan se det for seg;)

Kebab sa...

Det e ikkje rart at eg får dårlig karakter i norsk nei..:P Uansett kem eg snakker med så sier de enten at eg skriver så morsomt eller at eg skrive på et 100% muntelig språk/levende... eg tror eg må kjerpe meg etterhvert.. hehe

HanneK sa...

NEEI! Ikkje skjerp deg! En dårlig karakter i norsk e verdt all latteren man får av å lese det du skriver :D

Kebab sa...

Eg hadde sikkert ikkje klart det om eg hadde villet en gang..:P Hadde eg skulle prøvd og skrive seriøst så hadde det nokk blitt en blanding av norks riksmål og samisk.. hehe

Anonym sa...

Dette er ikke bra for Ractus Marg (lårmuskel). I journalen din her står det at du skulle være uten anstrengede fysisk aktvitet i 4 måneder og deretter ta det gradvis.

Anonym sa...

herregud!! 12 timer med jobbing og så en lang joggetur med en blytung sekk!!?=P...haha...ser d for meg..du joggende ved siden av pinsvin!!=D..LOL!!..at d går an..

bra at du greier å jogge igjen i hvertfall=P..og at du ikke krasjet med en hjort denne gangen...=P..

Anonym sa...

Det kunen blitt ein spennande film det! aleksander og pinsvinet på joggetur...

Kebab sa...

Nei altså alle på jobben i dag såg jo bare sykt dumt på meg når eg gikk som en stokk og stønnet og klaget hver gang eg skulle bøye meg.. hehe... Ja eg ser for meg filmen aleksander og pinsvinet på joggetur... det kunne blitt en klassiker!;)

Marit sa...

En liten tankevekker: Ble ikkje du flau når pinnsvinet jogget med SIDEN av deg? Du vet at den har mye mindre bein enn deg sant? =)

Men bra jobbet! Du va flink, den skal du ha?

Kebab sa...

Jo men eg lo sånn og då klarte eg ikkje og jogge fra det:P Tenk deg sjøl då.. hadde du holdt deg helt alvorlig hvis du var på joggetur med et piggsvin? :P